Vaša košarica je trenutno prazna.

Probaj
  • 15-dnevno pravo na povrat proizvoda
  • Plaćanje na rate
  • 100% sigurna kupovina
Balansiranje između karijere i obitelji

Balansiranje između karijere i obitelji

Karijera postaje sve važniji dio života savremene žene, a obitelj ostaje sigurna luka i utočište u koje se vraća svaki dan. Nemojte očajavati, s malo vježbe i razmišljanja možete ih uskladiti.

Balansiranje karijere i obitelji

Karijera postaje sve važniji dio života suvremene žene, a obitelj ostaje sigurna luka i utočište u koje se vraća svaki dan.

Sve se više žena suočava s problemima u usklađivanju poslovnih obaveza koje zahtijevaju puno energije i vremena i obitelji koja traži pažnju.

Ovo može biti naporan zadatak koji nekim ženama pada teže, a nekima lakše. Nemojte očajavati, s malo vježbe i razmišljanja ih možete uskladiti karijeru i obitelj. Pročitajte kako!

1. Odredite prioritete

U određenom trenutku ne možete obaviti sve, zato se odlučite što u kojem trenu ima prednost i čemu ćete dati prioritet. Naučite reći 'ne' i ne gubite vrijeme i energiju na manje važne stvari.

Je li vam važnije da vam je kuća savršeno čista, a posuđe oprano odmah nakon obroka ili biste htjeli više vremena provoditi sa svojom djecom? Bar dio vremena koji ste provodili u uređivanju svog doma ili vrta provedite sa svojom djecom.

Iskoristite 'rupe' u rasporedu

Savremen način života od nas traži da prilično vremena provedemo u automobilo. Kad vozite dijete ili djecu iz škole ili na ili sa vanškolske aktivnosti, nemojte se ljutiti na druge vozače nego iskoristite vrijema da s djetetom porazgovarate o danu. Razgovor je važan za stvaranje povjerenja i bliskosti jer će dijete vidjeti da vam je stalo do njega.

2. Delegirajte

Rasporedite kućanske poslove. Mama ne treba biti sluškinja. Neka svaki član obitelji neka ima svoje obaveze. Naučite djecu da iza sebe pospreme posuđe, odjeću, knjige i igračke - tako ćete ne samo imati manje posla, nego i djecu naučiti urednosti i organiziranju.

Delegiranje kućanskih poslova ima još jednu pozitivnu stranu - vaša djeca će shvatiti da i ona daju doprinos obitelji i da se posao napravi brže i lakše ako ga obavlja više ljudi. Napišite tablicu zaduženja - kad ko pere posuđe, briše prašinu... - i stavite ga na hladnjak.

Učinite pospremanje ugodnim

Spremanje i druge kućanske poslove radite zajedno s djecom i kad su još mali jer će im se tad činiti jako zabavno. Stavite CD s dječjim pjesmama i dok brišete prašinu, pjevajte. Na ovaj način, kućni poslovi će vam u početku uzimati više vremena, ali će se dugoročno jako isplatiti.

3. Organizujte se

Razmislite koje obaveze koje vam uzimaju puno vremena možete raditi jednostavnije: plaćajte račune preko Interneta, napravite trajne naloge... da uštedite još malo dragocjenih sati. Kad obavljate nešto, povedite djecu sa sobom, pa ih usput podučite o svojim obavezama.

Organizirajte jutra, koja su obično najužurbaniji dio dana – pripremite odjeću za sebe i djecu navečer (pazite da ne zaborave sve što im treba sljedeći dan - ako imaju tjelesni, neka uzmu svu opremu koja im treba), pripremite sastojke za doručak i ujutro započnite dan bez panike.

Subota je dan za obitelj

Dogovorite se s obitelji da će, npr. subota biti dan koji ćete provoditi zajedno – u svom domu, na izletu, u kinu, kod bake i djeda... Nađite vremena za obitelj i u tjednu – na primjer svaki ponedjeljak prije spavanja odigrajte neku društvenu igu, utorkom idite u šetnju...

4. Nemojte zaboraviti na sebe!

Provodite slobodno vrijeme s obitelji – zajedno učite nove stvari, putujte... Ali je izuzetno važno i da uzmete vremena za sebe, makar se radilo o kratkoj šetnji, da saberete misli.